söndag 7 mars 2010

Förförd av doften

Efter en dag av snöskottning på sommarstugan (väldigt mycket på) kliver jag in på Biltema. Butiken som har allt.

Var går jag när jag behöver byta ut fendrarna i båten? Var kan jag få tag på nya startkablar? Vem har en bra vitlöksskalare? Hylsnyckelsats? Gräsklippare? Cykelhjälm? Hängstol? Stövelbricka....? Biltema är inget man stolpar in i, köper vad man ska ha och stolpar ut igen. Nej, Biltema är upplevelse och passion.

Det börjar vid entrén. Ett snabbt, intensivt andetag fyller näsborrarna med den omisskännliga doften av nya gummidäck. En doft av äventyr och roligt fejande. Förförd och lite rusig av denna inledande parfymbehandling är jag redo att botanisera på manickernas tummelplats. Dagens skörd: En magnethållare för köksverktyg, 3 liter spolarvätska, 8 hylsor i flerfärg, 1 nylonslev för teflonpannor och 1 potatisstöt. 1 flytväst hade det kunnat bli också, men det kändes lite tidigt. Det gäller att fördela besöken så att man får komma hit ofta.

Doft är en underskattad varumärkesbyggare. Eller köptriggare om man så vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar