måndag 12 april 2010

Hantverkargatan x 3

Inspirerad av Mauro & Pluras kök på tv8 - det optimala programmet för den som är intresserad av både mat och kultur - vill jag dela med mig av tre heta Kungsholmstips på matfronten:

Restaurang Heat på Hantverkargatan, trivsamma och prisvärda matupplevelser med asiatiska förtecken och en lika vänlig som kunnig personal. Den grillade laxen med färsk chili, rödlök, mynta och limejuice med svart ris är en lika vacker som god anrättning. Till det ett glas Marlboro Pinot Gris från Nya Zeeland. Mums!

Taylors & Jones hemgjorda korvar på Hantverkargatan. Jag är inget stort fan av korv, men det här överträffar det mesta jag har ätit med två ändar, förutom purjolök och andra avlånga grönsaker. Figurerar i Mauros och Pluras kök, liksom några andra intressanta butiker med ätbart innehåll.

Hantverkargatan 14 Specerier. Butiksfilialen till Mäster Anders öppnade strax före jul och förser numera hemmamysaren med bland annat rolig rörspagetti (?) med härligt tuggmotstånd och goda tillbehör i form av pesto m.m.

2 kommentarer:

  1. kungsholmen rules! vill snart ses igen på heat, bästa på länge!!

    SvaraRadera
  2. Jaa, det gör vi :-) Får se om jag kan slita mig från laxen..

    SvaraRadera