torsdag 15 april 2010

Kommunikativa rum

Att måla om och inreda en hall (och andra rum) kan vara lite som att bygga varumärken. I grunden ska det finnas en bra kärna, något med potential att tilltala människor. I det här fallet en välplanerad och välbyggd hall av goda mått och material. Ett rum som lever upp till alla krav som målgrupperna kan tänkas ställa på just den här typen av produkt - interna såväl som externa: Bra logistik och funktionella förvaringsutrymmen. Rätt innehåll. Varm och välkomnande. Bra ljus. Schysst underlag. Kommunicerar innehållet på ett säljande sätt. Tilltalande möbler och möblering. Tillgänglig (lätt att städa).

Just den här hallen behövde ompositionera sig från "färgglad uppstickare" till "sober elegans" (tvärtom går också bra). Sagt och gjort. Varumärkesplattform och kommunikativ strategi utarbetas (för alla rum), idébollande avklaras, grafisk profil uppdateras, aktiviteterna geomförs planenligt, alla medarbetares insatser lyfts fram, målgruppsindex visar toppbetyg, den interna stoltheten höjs flergradigt och taglinen (varmt välkommen) ser fram emot folkets jubel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar