fredag 11 december 2009

Juice stand pop-up-store i Shanghai




En skoautomat.

Pop-up-butiker är ett fenomen som sprider sig över världen. Konceptet går ut på att man som konsument under ett begränsat antal dagar kan handla i en tillfälligt uppställd, fysisk butik.

Det här är Juice stand pop-up-store i Shanghai. Innehållet består av Adidasvaror, fruktigt exponerade "to encourage the creativity and originality of people”.

3 kommentarer:

  1. Pop-up butiker är en spinn-off på gerillabutiker som har samma tema men då gäller regeln att finnas på en undanskymd adress, ingen marknadsföring, ingen lyxig inredning och max 100 dagar. Sen måste butiken stänga. Ett exempel på det var Stockholms första gerillabutik Commes des Carçons som inhystes 2005 på Östgötagatan hos konsultföretaget We Are Group.

    SvaraRadera
  2. Ja, modebutiken med bl.a. Comme des Garcons ovanpå Allmänna Galleriet (AG925) är ett annat exempel från samma tid.

    SvaraRadera
  3. Beneath tror jag visst att den hette! Om den låg på Kronobergsgatan kortare eller längre än 100 dagar ska jag låta vara osagt.

    SvaraRadera