måndag 7 december 2009

Vad kommunicerar bättre än en riktigt bra produkt i snygg förpackning?

Jag är svag för Busterbåtar och stolt ägare av en Buster S, årsmodell 2000. När jag kom på att jag ville ha just den här modellen så hade den utgått och var inte helt lätt att få tag på. Sent omsider fick jag i alla fall fräsa ut från Nimbus Maxi Center i Järfälla i svetsad aluminium och knallgula bord med "tittlogga".


En av alla fantastiska egenskaper med Buster är att den tar sig in ungefär var som helst, se bara på bilden.

Den här modellen ingick i en serie av gröna, röda, gula och blå Busterbåtar - alla med den storögda logotypen på sidorna. Både färgskalan och dekalerna ersattes så småningom av en betydligt sobrare linje i grått och blått. Ögonen försvann från logotypen, som även minskade i storlek och blev mer diskret.

I dag är den här gamla modellen ganska ovanlig i Stockholms skärgård. Då känns det lite extra kul när förbipasserande på bryggan i Sandhamn skickar glada och uppmuntrande kommentarer till den lilla uppstickaren i gult när den dansar in mellan de stora vita elefanterna. Lika många från vuxna som barn.

Frågan är bara vad jag ska göra när jag måste byta ut min lilla pärla i solskensfärg. Hoppas att Fiskars Buster hittar tillbaka till ursprunget - den lite kaxiga, färgglada, uppstickarstilen.

Det är ju det som är Buster.







Bilderna är från Östra kargrunden, Kanholmsfjärden, Bulleröfjärden och Stora Nassa i Stockholms skärgård.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar