onsdag 28 oktober 2009

Motionsenergi - framtidens el?

Mina tankar är fulla av energi. Alltså hur man skulle kunna generera energi till olika sorters användning. Tänk om man kunde lagra all energi som alstras i ett gym? Och sedan värma hus med den. Det kanske vore något för SATS? Som samarbetspartner skulle de kunna anlita ett energibolag.


Elenergi?

Tillsammans skulle de båda parterna starta ett utvecklingsbolag som tog fram den rätta hårdvaran - Generatorgymet. Vilken affärspotential om de lyckades! Som konsument av en sådan produkt skulle man inte bara betala för att alstra energin, utan även för produkten som man själv bidrar till att producera. De som jobbar extra hårt i roddmaskinen kunde få rabatt.

Tävlingar skulle arrangeras. "Vinn Energimaraton och få en miljövänlig årsförbrukning av villavärme". Kända elitidrottare och företagens VD:ar skulle delta och dra uppmärksamhet till tävlingen och resultaten skulle följas upp i olika kanaler.

Åskan är en annan spännande källa till energi som jag gärna skulle vilja ta del av. I bilen kanske. Hur många blixtar drar en VW Polo på 100 mil?

Från det ena till det andra. Idag har miljöorganisationen Greenpeace dumpat 18 ton brunkol utanför Rosenbad som ett sätt att berätta att de vill någonting. Ett resultat av deras kommunikationsaktivitet är att medarbetare från gatukontoret skyfflat kol med spade och munskydd under dagen för att städa undan efter dem. Eventuell miljöpåverkan finns det ännu inga uppgifter om. Däremot måste jag bara lite försiktigt undra om det är ett bra sätt att kommunicera på? Hur ser målgruppsanalysen av en sådan aktivitet ut?

Nu ska jag gå till gymet och alstra lite energi och sedan ska jag läsa i min nyinköpta bok "Sveriges Bästa PR" av Peter Karaszi. Har precis läst en Spaning från PR-byrån Prime som inspirerade mig att börja läsa boken.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar