



När jag tittade på Kobra (ett av mina favoritprogram) ikväll kom jag att tänka på Lena Hautoniemi, konstnärinnan från Årjäng som målar tapeter till inredarna i New York och Los Angeles. Sitt konstnärskap utövar hon hemma i huset i Småland. Genom att marknadsföra sig via hemsida, Facebook, Twitter och blogg har hon lyckats slå igenom internationellt. Några av Stockholms hetare restauranger sätter också Lenas tapeter på sina väggar.
I kvällens Kobra om konst och reklam intervjuades PR-kreatörerna bakom Studio Total, som har uppmärksammats för sina nytänkande och smått kontroversiella kampanjer. Som konst betraktade är de onekligen kreativa. Men efter att ha läst om den annorlunda PR-byrån i DN i våras och nu sett dem i Kobra blir jag alltmer nyfiken på resultatet. Hur gick det för kunden? Nådde Arvika-festivalen ut till sina målgrupper genom de skruvade platsannonserna? Lyckades den fejkade bloggaren locka publik till Malmö Opera? Är kunden top of mind i huvudet på konsumenten - eller snarare en kreativ kampanj och snackis i media?
I kvällens Kobra om konst och reklam intervjuades PR-kreatörerna bakom Studio Total, som har uppmärksammats för sina nytänkande och smått kontroversiella kampanjer. Som konst betraktade är de onekligen kreativa. Men efter att ha läst om den annorlunda PR-byrån i DN i våras och nu sett dem i Kobra blir jag alltmer nyfiken på resultatet. Hur gick det för kunden? Nådde Arvika-festivalen ut till sina målgrupper genom de skruvade platsannonserna? Lyckades den fejkade bloggaren locka publik till Malmö Opera? Är kunden top of mind i huvudet på konsumenten - eller snarare en kreativ kampanj och snackis i media?
Helt underbara tapeter!
SvaraRaderaVad roligt att du tycker det, de följde liksom med av bara farten.
SvaraRadera