onsdag 25 november 2009

I önskelistornas tid

Nu startar säsongen för önskelistor och MQ med flera klädkedjor har byggt speciella kampanjsajter där man kan sätta ihop sin egen önskelista och sprida till vänner och bekanta via sociala medier. Kreativ och kul idé.

Just idag får det mig att tänka på andra, lite mer komplicerade, saker som jag önskar mig. Tänk om man kunde sätta upp en liknande önskelista för politiska beslut och samhällsnyttiga investeringar?

Då skulle jag önska mig en oberoende och intelligent granskning av all grisuppfödning och ett system som uppfyller kriterierna för långsiktig hållbarhet. Jag skulle önska mig att Saab hittar en finansiär och en ny, spännande profil som världens vassaste tillverkare av elbilar - med Vattenfall som en partner med samma långsiktigt strategiska handlingsplan. Så till sist att barn i tredje världen ska slippa ta konsekvenserna, dvs. leka i resterna av, västvärldens miljöfarliga avfall, med hjälp av hållbara avtal, planer och processer.

Sist men inte minst på önskelistan så vill jag jobba med att kommunicera alla de här goda idéerna och investeringarna. Via alla fantastiska möjligheter som sociala medier, webb-tv, egna, köpta och icke köpta kanaler ger idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar