onsdag 11 november 2009

Min virala marknadsföring

Jag tänkte skryta lite. Min virala marknadsföring har börjat ge utdelning! Dels i spontana, positiva kommentarer från målgruppen, dels i form av att en Facebook-kontakt tillika tidigare kollega har länkat till två av mina blogginlägg på sin Twitter. På det sättet får inte bara min blogg en liten puff. En annan tidigare kollega till mig får mer uppmärksamhet för sin skiva. Och kanske sälja mer av den. Tack Martin!

Som viral marknadsförare av mig själv skulle jag vilja säga att jag är konsekvent. Genom att lägga in Twitter i Facebook, skriva allt jag vill säga i min blogg och bara där, länka till bloggen på Twitter och därmed också på Facebook samt lägga in samma foto av mig själv på alla ställen så skapar jag igenkänning och sökbarhet. Eller tjatig upprepning beroende lite på hur man ser det. "Åh nej, nu sitter HON där och flinar igen". Eller kanske "Jaa, där är hon ju..." Eftersom jag är ett ganska okänt varumärke så tänkte jag att den metoden kan vara bra att börja med, utmattningsmetoden.

Framgångsrik viral marknadsföring kräver enligt experterna att man inte bara har något att komma med och en vass penna utan också bra timing. Det är något att bita i.

P.S. Tack igen för mitt blogghuvud, Britta! Och de jag glömt att nämna - återkommer.

1 kommentar: