måndag 30 november 2009

Granatäpplen och två tips

Jag köpte ett granatäpple på Klippet häromdagen. Eller rättare sagt "två för femton". Jag hade egentligen ingen aning om vad jag skulle göra med den stiliga frukten utan tyckte mest att den skulle se snygg ut på fruktfatet. Det finns så klart massor man kan göra med granatäpple. Som till exempel att blanda ner kärnorna i en sallad eller pressa ut den söta, röda juicen.

Vad jag egentligen vill komma till är att det ofta blir så här när jag kommer till frukt- och grönsaksavdelningen. Inspirationen väller över mig där jag står i all doftande färgprakt och jag är hur nyfiken och köpbenägen som helst. Men jag saknar en sak, förutom själva uppenbarelsen av alla frukter och grönsaker: En presentation. Några korta förslag på vad jag kan göra med dem. På en liten skylt i all enkelhet. Eller ännu hellre en terminal där jag skriver in ett ord och vips får fram ett antal recept.

Visst skulle jag kunna använda internet i mobilen eller ta reda på vad jag ska ha när jag sitter framför datorn. Men min personliga övertygelse är att det finns en marknad för på-platsmarknadsföring i ord och recept.

Mer information om granatäpple finns här. Bild från Bluberry lifestyle.

Över till de två tipsen:
* Salvador Dali på Moderna Muséet . Missa inte den roliga "gissa vem jag är-videon".
* Stina Wirséns utställning på Hornsgatspuckeln. Rolig, rörande, underfundig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar